مراحل علمی سفید کردن پوست تیره در خانه – سالن تخصصی جوانسازی پوست آرامیس مد


روش های سفید کردن پوست های تیره

 استفاده از محصولات معتبر و علمی روشن کننده پوست در بعضی از موارد سودمند هستند. اگر حتی گزینه های بیشتری می خواهید، درمان های محلی  مطالعه نشده گوناگونی هم برای شما وجود دارد که باید با احتیاط امتحان کنید.

گام اول: از پوست خود روزانه مراقبت کنید

نمایشگر ویدیو
00:00
00:00
00:04

۱-هر روز ضدآفتاب بزنید:

 قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند انواع خرابی ‌ها را در چهره شما نمایان کند، از کک و مک و لکه های قهوه ای گرفته تا آفتاب سوختگی و سرطان پوست. برای سفید کردن پوست ، شما باید به درستی از آن مراقبت کنید، از یک کرم ضد آفتاب با درجه بالای محافظت در برابر خورشید (SPF) استفاده کنید.

  • هنگامی که پوست خود را در معرض نورهای UVAوUVB قرار می دهید، بدن شما ملانین تولید می کند که باعث تیره تر شدن پوست شما می‌شود. بنابراین، اولین کار بسیار مهمی که باید برای سفید کردن پوست انجام می دهید این است که هر روز وقتی می خواهید بیرون بروید ضدآفتاب بزنید، حتی زمانی که هوا فوق گرم و یا آفتابی نیست.
  • همچنین شما می توانید با پوشیدن لباس های روشن، لباس آستین بلند و با پوشیدن کلاه و عینک آفتابی زمانی که شما برای مدت طولانی در مقابل نورخورشید هستید از پوستتان محافظت کنید.
نمایشگر ویدیو
00:00
00:00
00:10

۲-پوست خود را پاک نگه دارید:

 به طور منظم صورت خود را پاک کنید و لایه برداری کنید. مراقبت خوب از پوست تان مستلزم استفاده از محصولات مراقبت کننده پوست قوی است که آن را به درستی برای پاک کرده، لایه برداری و مرطوب کند.

  • دوبار در روز کاملا صورت خود را پاک کنید، یکبار در صبح و یکبار درشب. روغن و چرک را پاک کنید، که برای سفید کردن پوست، سلامت و شفافیت چهره بسیار مهم است.
  • صورت خود را با محصولی که برای پوست شما مناسب است مرطوب کنید. اگر شما پوستی چرب یا مستعد جوش دارید، شما باید لوسیون سبک استفاده کنید، در حالی که افراد باپوست بسیار خشک باید ازکرم های سنگین تراستفاده کنند.
  • چند بار درهفته لایه برداری کنید. این کارمهم است چون نقاط تیره، سلولهای مرده پوست را پاک می کند و پوست زیرین که روشن تر است را ظاهر می کند. شما می توانید با استفاده از یک محصول حاوی ذرات کوچک، و یا با لیف حمام تمیز ومرطوب به آرامی صورت خود را مالش داده و لایه برداری کنید.

تاثیر ورزش روی پوست تاثیر ورزش روی پوست

۳- آب بیشتر بنوشید:

یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. درست است که نوشیدن آب و درست غذا خوردن تاثر شگفت انگیزی بر سفید کردن پوست ندارد، اما به جوان شدن دوباره پوست کمک بسزایی خواهد کرد.

  • وقتی که پوست جوانسازی می شود، لایه های قدیمی رنگ دانه ها محو شده و پوست تازه می شود و پوستی جدید و بسیار روشن و سالم نمایان می شود. نوشیدن آب بیشتر به این روند سرعت می بخشد، بنابراین سعی کنید در روز بین شش تا هشت لیوان آب بنوشید.
  • یک رژیم غذایی خوب نیز با فراهم کردن ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست کمک می کند تا پوست خود را تازه و سالم تر نگه دارید. در صورت امکان سعی کنید بیشتر میوه و سبزیجات تازه بخورید (به ویژه آنهایی که ویتامینهایA ،CوE دارند) و از مواد فرآوری شده و غذاهای پر کالری دوری کنید.
  • شما همچنین باید مکمل های ویتامینی که حاوی موادی مانند عصاره انگور (که آنتی اکسیدنت فراهم می کند) و دانه کتان یا روغن ماهی مصرف کنید، که دارای امگا ۳ بوده و بسیار برای پوست، مو و ناخن عالی هستند.

جوانسازی پوست جوانسازی پوست

۴-سیگار را ترک کنید:

 یکی از عوامل مهم برای سفید کردن پوست سیگار نکشیدن است. همه می دانند که مصرف سیگار برای سلامتی شما مضر است، اما همه افراد از آسیب هایی که میتواند به پوست برساند آگاه نیستند. سیگار کشیدن منجر به پیری زودرس، باعث خطوط ریز و چین و چروک می شود. همچنین مانع از رفتن خون به صورت شده، که باعثمی شود که رنگ صورت به خاکستری و بدرنگ تبدیل شود.

گام دوم:استفاده از محصولات آزمایش شده و طریقه مصرف

نمایشگر ویدیو
00:00
00:00
00:04

۱-استفاده از کرم:

 تعداد بسیار زیادی کرم روشن کننده خارج از بورس در دسترس هستند. همه آنها باکاهش ملانین (رنگدانه که باعث سبزه شدن و لکه خورشیدی می شود) پوست کار می کنند.

  • دنبال محصولاتی بگردید که حاوی مواد تشکیل دهنده مفید برای سفید کردن پوست باشد مانند اسید کوجیک اسید گلیکولیک، آلفا هیدروکسی اسید و ویتامینC یا آربوتین.
  • این محصولات به زیبایی شخص مصرف کننده توجه زیادی دارند، با این حال با توجه به توضیحات روی بسته بندی مطمئن شوید و بلافاصله اگر پوست شما واکنش بد نشان داد مصرف را قطع کنید.
  • هرگز کرم روشن کننده ای که حاوی جیوه است استفاده نکنید. کرم های پوست دارای جیوه در ایالات متحده ممنوع است، اما هنوز هم در سایر نقاط جهان دردسترس هستند.
نمایشگر ویدیو
00:00
00:00
00:06

۲-از رتینوئیدها استفاده کنید:

 کرم‌های رتینوئید از قالب اسیدی ویتامینA ساخته شده و می تواند از طریق لایه برداری و بالا بردن سرعت جابجایی سلولی به سفید کردن پوست کمک کند.

  • نه تنها کرم رتینوئید پوست را روشن می کند و از تغییر رنگ جلوگیری می کند، بلکه آنها در صاف کردن خطوط و چین و چروک، حجم دادن به پوست و روشن تر وجوان تر نگه داشتن پوست بسیار بسیار موثر هستند. در غلظت های بالاتر، این کرم می توانید به روشن شدن آکنه ها نیز کمک کند.
  • در ابتدا کرم رتینوئید می تواند باعث خشکی، قرمزی و پوسته پوستگی شود، اما بعد از اولین باری که پوستتان محصول را جذب کرد این نشانه ها محو می شوند. همچنین رتینوئیدها پوست شما را به نور خورشید حساس تر می کنند، بنابراین شما فقط باید درشب از آن استفاده کنید و برای اطمینان ازکرم های ضد آفتاب در طول روز استفاده کنید.
  • رتینوئیدها فقط با نسخه پزشک دردسترس هستند، بنابراین شما باید یک متخصص پوست را ملاقات کنید البته اگر شما علاقه مندید این درمان را برای سفید کردن پوست دنبال کنید. با این حال، یک نسخه ضعیف تر از کرم رتینوئید هست که به عنوان رتینول شناخته شده است، که در بسیاری از فروشگاه های غیر معتبر محصولات زیبایی در دسترس است.
نمایشگر ویدیو
00:00
00:00
00:07

۳-یک لایه بردارشیمیایی بگیرید:

لایه بردار شیمیایی می تواند در سفید کردن پوست بسیار موثر باشد. آنها با سوزاندن اطراف لایه های بالایی پوست که بسیار پررن گویابی رنگ هستند کار می کنند و این کار پوست تازه تر و شفاف تر زیر را ظاهر می کند

  • با لایه برداری شیمیایی، یک ماده اسیدی (مانند آلفا هیدروکسی اسید) به پوست اضافه می شود و بعد از مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه از بین می رود. لایه برداری ممکن است باعث احساس خارش، سوزش و یا درد در پوست شود و اغلب بعد ازچندروز قرمز و متورم شدن به حالت عادی برمی گردد.
  • معمولا لایه برداری شیمیایی متوالی (انجام ۲ تا ۴ هفته پشت سرهم) توصیه می شود. در طول این مدت مهم است از آفتاب دوری کرده و باید حتما با کرم ضد آفتاب محافظت شود، چون پوست شما فوق العاده حساس است.

میکرودرم میکرودرم

۴-استفاده از میکرودرمی:

از پلینگ مکانیکی صورت (میکرودرم ابراسیون) استفاده کنید. پلینگ مکانیکی صورت جایگزین خوبی برای افرادی است که پوست شان به لایه برداری با اسید و کرم حساس است. در اصل این دستگاه پوست را لایه برداری یا “سیقل ”  می کند،  قسمت های تیره، لایه های تیره تر را حذف کردهو صورت را شاداب تر و کمک به سفید کردن پوست می کند.

  • درمدت زمان درمان، یک بسته کوچک خلاء با نوک الماس در چرخش به صورت برخورد می کند. سلول های مرده پوست را برداشته و به داخل خلاء می مکد.
  • معمولا دراکثر جاها این روش درمانبین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول میکشد، البته احتمالا ۶ تا ۱۲ بار درمان برای دستیابی به نتایج عالی لازم است.
  • ممکن است برخی از افراد پس از درمان کمی قرمزی و یا خشکی تجربه کنند اما به طورکلی، پلینگ مکانیکی صورت اثرات جانبی کمتری نسبت به سایر روش های درمانی سفید کردن پوست دارد.

گام سوم: استفاده از داروهای خانگی تایید نشده

نمایشگر ویدیو
00:00
00:00
00:03

۱-ازآبلیمو استفاده کنید:

اسید سیتریک در آبلیمو یک عامل  طبیعی برای سفید کردن پوست است اگر به دقت استفاده می شود میتوان از آن برای کمک به روشن شدن پوست استفاده کرد،.

این بسیار مهم است که برای محافظت از پوست شما در برابر نور مستقیم آفتاب آب مرکبات را روی پوستتان بریزید، که، می تواند باعث یک واکنش دردناک شود که “phytophotodermatitis” نامیده می شود.

برای استفاده از لیمو با خیال راحت:

  • آب یک لیموی نصفه را با فشردن بگیرید و برای رقیق شدن به آن آب اضاف کنید. یک توپ پنبه ای را به مایع آغشته و آب لیمو را به تمام صورت خود، یا هر کجای پوستتان که می خواهید روشن تر شود بمالید. آب لیمو را رها کرده تا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت تان بنشیند. در این مدت بیرون نروید، زیرا آب لیمو باعث می شود پوست شما بیش از حد به خورشید حساس شود.
  • هنگامی که کارتان تمام شد پوست خود را به طورکامل شست و شو دهید، سپس یک مرطوب کننده خوب مانند آبلیمو که میتواند پوست را بسیارخشک کند اضاف کنید. این درمان را ۲ تا ۳ باردرهفته (نه بیشتر) برای رسیدن به نتیجه بهتر سفید کردن پوست آن را تکرار کنید.
نمایشگر ویدیو
00:00
00:00
00:09

۲-از زرد چوبه استفاده کنید:

زردچوبه ادویه هند است که برای سفید کردن پوست هزاران سال است که مورد استفاده قرارمی  گیرد. در حالی کها ثرات آن مطالعه نشده بود، اعتقاد برای نبود که زردچوبه مانع ازتولید ملانین می شود، و درنتیجه از برنزه شدن پوست جلوگیری می کند.

  • زردچوبه را باکمی ......

برای مشاهده ادامه آموزش سفید کردن پوست تیره اینجا کلیک کنید.

 

 

مرجع:

http://aramismode.com/مراحل-علمی-سفید-پوست-تیره-خانه/



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: